Waarom inhakers goed zijn voor je social media
En waarom inhaken op 'internationale chocolade-dag' helemaal geen
slecht idee is als je inspiratieloos bent!
Jouw inhaakkalender voor juli-augustus 2021?

Scrol down
Ontwerp zonder titel (50)_edited.png
Teal Pink Black Modern Daily Calendar.pn
Inhaken loont!

Of het nu gaat om de ‘Internationale dag van de kat’, ‘Dag van de champagne' of ‘Talk Like a Pirate Day’... het lijkt wel alsof er elke dag een nieuwe (en gekkere) feestdag is die online gevierd moet worden.
 
De reden dat deze dagen zo geliefd zijn, is dat ze bij uitstek dé manier zijn om in te haken op zaken die jouw doelgroep belangrijk vind. En het is gewoon leuk!
 
Wist je dat inhaakpost gemiddeld drie keer zo vaak worden gedeeld op social media als gewone posts.

Creatieve berichten over bijzondere (feest)dagen of evenementen blijven hangen. Ze sluiten helemaal aan bij de belevingswereld van jouw volgers. Iedereen heeft er wel ergens een connectie mee. Het brengt een smile op het gezicht van de mensen. Of het doet hen denken aan hun bff, die ze dan ook volop gaan taggen.
Cyan, Magenta and Yellow Undated Weekly
Ontwerp zonder titel (38) (1).png
Open hier jouw inhaakkalender
voor juli-augustus 2021
 
Wat is het voordeel van inhakers?

Vooruit plannen

Inhakers bieden jou de mogelijkheid om een deel van jouw content vooruit te plannen. Zo weet je aan het begin van het jaar
al precies wanneer het Pasen. En wanneer België de finale op het EK 2021 speelt!

Door deze content alvast in te plannen, voorkom je dat het er op een druk moment bij inschiet. Daarnaast geeft het jou gedurende het jaar de ruimte om de ingeplande content aan te vullen met onvoorziene gebeurtenissen en spontane activiteiten en ideeën.

Consistentie

Door vooruit te plannen, zorg je voor consistentie. Consistentie draagt bij aan de merkbeleving en merkbinding van jouw bestaande en potentiële klanten.

En heb je even geen inspiratie, dan kun je profiteren van het werk dat je op een eerder moment gedaan hebt.

 
Waaraan moet een goede inhaker voldoen?
De verbinding met actuele zaken zorgt ervoor dat mensen zich betrokken voelen.

Daarnaast geven inhakers jou de mogelijkheid om op een relatief eenvoudige manier unieke content te creëren die een grote groep mensen aanspreekt. Door bewust te kiezen welke inhakers je gebruikt, laat je zien waar jouw merk voor staat en wat je belangrijk vindt.
Cyan, Magenta and Yellow Undated Weekly
Een goede inhaker voegt waarde toe aan jouw boodschap. Door in te haken op dingen die voor jouw volgers interessant zijn en door jouw bericht op het juiste moment te delen, wordt jouw marketing relevanter.

 
Dat kan. Check het...straks...of seffens... 
Ontwerp zonder titel (16) (1).png
De belangrijkste elementen op een rijtje:

​• Formuleer een heldere boodschap
​• Kies voor inhakers die relevant zijn voor jouw organisatie & jouw volgers
​• Zorg voor een goed design en een pakkende tekst
​• Speel in op emoties
​• Kies het juiste platform voor het grootste bereik
​•
 Time zorgvuldig
 
Cyan, Magenta and Yellow Undated Weekly
Inhaken lastig?
Néé hoor. De meest succesvolle inhakers zijn juist super simpel. Het gaat erom dat jij een link maakt met jouw bedrijf en jezelf scherp, grappig en bovenal herkenbaar neerzet. Juist daarom is het belangrijk om te kiezen voor inhakers die iets met jouw merk te maken hebben en die inspelen op zaken die jouw doelgroep interessant vindt.
Geen enkel belangrijk moment in 2021 missen?
1.png
Vraag hier de volledige inhaakkalender juli 2021 - december 2021 aan:
 

Bedankt voor de inzending! Je ontvangt spoedig de volledige inhaakkalender in je mailbox.

Ontwerp zonder titel (50)_edited_edited.
 
Wil je een contentstrategie die naadloos aansluit bij jouw merk én je doelgroep?
Social Media Content kan je helpen.
Laten we afspreken boven een lekker tasje koffie.

Call me!
Ontwerp zonder titel (50).png
Wil je meer inspiratie en handige tips & tricks ontvangen om succes te boeken met je website, je social media en zakelijk bloggen?
Elke week plaatst Social Media Content hier een nieuwe blogpost. 
Elke week één mailtje in je mailbox met de nieuwste blogpost van Social Media Content?
Ontwerp%20zonder%20titel%20(63)_edited.p
Ontwerp%20zonder%20titel%20(63)_edited.p