top of page
Anker 3
Bloggen hrde cijfers 1
Bloggen in harde cijfers!
Hubspot onderzocht de verschillen tussen organisaties die bloggen en organisaties die dat niet doen.
Bedrijven met een zakelijke blog hebben:
- 55% meer websitebezoekers
- 97% meer backlinks
- 434% meer geïndexeerde pagina's
Wat is 'indexatie'?
Dat is eigenlijk gewoon Google die langskomt en beslist dat jouw inhoud de moeite waard is.
Zonder indexatie verschijnt een website niet in de zoekresultaten van de zoekmachines.
Je website heeft liefst zoveel mogelijk geïndexeerde pagina's. Hoe meer je er van die hebt, hoe beter je wordt gevonden.
Dus waarom zakelijk bloggen, zeg je?
Dit zouden al genoeg redenen moeten zijn.
Meer website bezoekers betekent meer kans om nieuwe klanten aan de haak te slaan.
Meer inbound links (of backlinks) betekent meer links van andere websites naar jouw website. Dat verbetert je positie in de zoekmachines.
Meer geïndexeerde pagina’s betekent meer kans om gevonden te worden in Google.
Bloggen staat met stip op #1 als het gaat om content voor de eerste fase van het aankoopproces. In die eerste eerste fase wil je vooral bewustzijn en interesse voor je merk creëren. Je potentiële klant wordt zich bewust van een opborrelende behoefte en gaat online op zoek naar informatie.
Zakelijke blogposts zijn daarom ideaal. Jij geeft je potentiële klant de informatie die ze nodig heeft. En tegelijkertijd scoor je ook nog eens op Google.
De Content Marketing Institute is trouwens niet de enige bron met dit soort resultaten.
Ook uit recent onderzoek van Hubspot blijkt dat bloggen één van de belangrijkste inzetbare contentmiddelen is.
Alleen SEO staat boven bloggen. Maar zakelijk bloggen draagt enorm bij aan SEO. Met je zakelijke blog heb je dus de #1 en #2 uit deze lijst te pakken.
Inbound marketing geeft een betere ROI
dan traditionele methodes
We kunnen marketing onderscheiden in outbound marketing (push) en inbound marketing (pull). Contentmarketing is een onderdeel van die laatste. En zakelijk bloggen is dan weer een onderdeel van contentmarketing.
Outbound marketing doet het tegenwoordig niet meer zo goed als vroeger. Contentmarketing is nu de baas!
Dat zakelijk bloggen één van de beste contentmarketing tactieken is, zagen we eerder al.
Maar wat blijkt? Volgens recent onderzoek van Hubspot levert inbound marketing ook nog eens een hogere ROI op.
Anker 2
Het onderzoek van Demand Metric laat soortgelijke resultaten zien. Contentmarketing kost 62% minder en levert 3 keer zoveel op als traditionele, outbound marketing.
Waarom een zakelijke blog? Alles op een rijtje.
Een zakelijke blog helpt je ranking in Google en trekt bezoekers naar je website:
- 55% meer website bezoekers.
- 97% meer backlinks.
- 434% meer geïndexeerde pagina's.
Zakelijk bloggen helpt je leads te werven:
- 67% meer leads voor B2B-organisaties die bloggen.
- 126% meer leads voor kleine bedrijven.
- Bijna 2x zoveel leads voor bedrijven die van 3x bloggen/maand naar 6x bloggen gaan.
Zakelijke blogs blijven succesvol:
- 52% ziet bloggen als de belangrijkste contantmarketing tactiek.
- 73% ziet een blog als de belangrijkste tactiek voor fase 1 van het aankoopproces.
- 55% ziet bloggen als de belangrijkste inbound marketing tactiek.
Inbound marketing en contentmatketing geven een hogere ROI dan outbound marketing:
- 53% ziet een hogere ROI bij inbound marketing tegen 16% bij outbound marketing.
- Contentmarketing is 62% goedkoper dan traditionele methodes.
- Contentmarketing genereert 3x meer leads.
Bronmateriaal:
All credits aan Joris van sterkecontent.nl voor de mooie vertaling van het Hubspot-onderzoek.
bottom of page