5 goede redenen om in 2021 met een blog te starten
young-bearded-journalist-eye-glasses-wri
1_edited.png
Goed dat je hebt doorgeklikt!
 
Dat wil zeggen dat jij in 2021 nog niet bent gestart met zakelijk bloggen. Misschien twijfel je. Want ‘wie zit er überhaupt te wachten op mijn blog’.
 
Of misschien wil je er al heel lang super enthousiast induiken, maar vind je simpelweg geen tijd in die drukke agenda van je.
Dat is helemaal niet zo speciaal.
Het zijn argumenten die ik dagelijks hoor. En die ik ook helemaal begrijp. Bloggen is immers best een intensieve bezigheid.
 
En de benefits zijn bij aanvang niet altijd duidelijk. Ja, je kan natuurlijk altijd wel verwijzen naar je aanbod of vertellen dat er nog enkele plekken zijn voor de volgende workshop, maar je blog is géén salespagina. 
Wij richten onze helderste spot nog eens extra op
5 van de grootste voordelen:
Waarom zou je het toch moeten overwegen?
Wel, omdat bloggen in deze 'content is king'- online omgeving gewoon super relevant is voor elke organisatie. Of je nu coaching diensten aanbiedt, een tuinaanlegbedrijf hebt of actief bent binnen retail.
 
Met zakelijk bloggen trek je meer bezoekers naar je website/webshop, verbeter je de online reputatie en bekendheid van je bedrijf en werk je ook nog eens aan de verbetering van de vindbaarheid van je website in Google. 

 
studio-shot-adorable-snoopy-dark-skinned
Ontwerp zonder titel (38) (1).png
1 - Je bent beter vindbaar in de zoekmachines.
 
2 - Je krijgt de status van autoriteit binnen je vakgebied.
 
3 - Je deelt kennis en bindt zo klanten aan je.
 
4 - Je hebt de unieke kans om je merk herkenbaar uit te dragen.
 
5 - Je krijgt meer bezoekers op je website.

Voordeel 1:
Blogs & SEO gaan hand in hand
Door het bijhouden van een blog ben je beter te vinden via de zoekmachines. Want
Google houdt van waardevolle content. Content zoals blogartikels die een waardevol antwoord bieden op vragen van het Google-publiek, krijgen een betere ranking.
Dit wil zeggen dat jij hoger verschijnt in de zoekresultaten wanneer je blogt over relevante zoektermen. 
Als Social Media Content word ik niet enkel gevonden op mijn ondernemingsnaam, maar ook op onderwerpen waarover ik schrijf in mijn blogs.
 
Zo probeer ik steeds artikels te schrijven die een antwoord bieden op vragen die mijn potentiele opdrachtgevers zich stellen over copywriting, social media, webdesign of contentmarketing.
 
Dat is mijn content-domein. Hierop wil ik gevonden worden.
Voordeel 2:
Jezelf als autoriteit in de markt plaatsen
Doorgaans is een website immers vrij statisch.
Er verschijnt weinig nieuwe info.
Google durft je online-visitekaartje hierdoor al eens te vergeten. Het is te zeggen, het gaat je webpagina plaatsen onder de noemer 'minder relevant'. 
Een blog echter brengt dynamiek.
En zoekmachines appreciëren beweging en activiteit. Zo komt Google bij elke nieuwe blogpost opnieuw even langs om je website te indexeren.
Verschijnt er op jouw website regelmatig een nieuw artikel? Dan is jouw pagina voor hen interessant om hoger te tonen in de zoekresultaten.
Maar... naast de kwaliteit van je blogposts hangen SEO-resultaten ook af van de populariteit
van je website. En consequent bloggen kan ook hierbij helpen. 
sporty-woman-runner-silhouette-white-bac
Ook jouw potentiële klanten willen alleen zaken doen met mensen die ze vertrouwen. En die echt verstand van zaken hebben. Door te bloggen kan je perfect laten zien waarom zij bij jou moeten zijn.
Jij schrijft over jouw kennis, vaardigheden en ervaringen. Hierdoor zet je jezelf neer als expert binnen je vakgebied.
 
Durf daarom de kennis te delen die je hebt. Al lijkt het voor jou kennis die vanzelfsprekend is. Door te delen wat voor jou misschien minder relevant is, maar voor de lezer net heel waardevol, ziet je doelpubliek wat je allemaal weet. Hierdoor gaan ze jou vertrouwen als expert.
Met blogs kun je bijna alle vragen beantwoorden die je lezers hebben over jouw gekozen content-thema. En als jij de antwoorden hebt op hun vragen, kun je wel echt stellen dat je de autoriteit bent. 
 
Blog je niet? Wel, dan is dat gewoon een pak lastiger om te laten zien.
  Social Media Content schrijft jouw verhalen, plaatst ze online               
en brengt ze onder de aandacht van jouw doelgroep.        
happy-senior-bearded-tourist-man-smiling
Voordeel 3:
Vertrouwen opbouwen door kennis te delen
Net hadden we het over kennis delen, weet je nog?
Wel, Social Media Content gelooft echt dat alles begint met elkaar helpen.
 
Een potentiële klant heeft een vraag en tikt die in op Google. Jij helpt hem met een correct antwoord.
Deel jij een blog waarmee je klant écht vooruit kan? Dan wordt dat ongetwijfeld gewaardeerd. Je bouwt vertrouwen op. De lezers zullen je na het lezen van je blog misschien wel gaan volgen op social media. Of ze delen je artikel en bekijken de rest van je website. En misschien doen ze wel een aankoop.
Vraag je je nu af of dat we zo verstandig is, kennis delen.
 
Je kunt toch ook expert zijn zonder al je geheimen prijs te geven?
 
Wel, psycholoog Robert Cialdini, de expert op vlak van overtuigen, beschrijft 7 principes waarmee je doelgroep beïnvloed kan worden. Een van die principes is wederkerigheid. Eenvoudig gezegd: wie wat geeft, kan wat terug verwachten. Een conversie, bijvoorbeeld.
 
Door eerst wat 'weg te geven' krijgt de lezer volgens Cialdini het gevoel wat terug te moeten doen. En dat is best handig.
 
                                           Een goede blogpost kan daar een mooie trigger voor zijn.
Voordeel 4:
Bouwen aan een herkenbaar merk
portrait-young-female-jumping-with-megap
Ontwerp zonder titel (31).png
 
Als ondernemer heb jij het beste zicht op de persoonlijkheid van je merk. Zo voel jij aan of een persoonlijke en informele communicatie bij je past. Of net een zakelijke en formele. 
Als bijvoorbeeld 'rebels' een van je merkwaarden is, communiceer je waarschijnlijk net wat anders dan wanneer die merkwaarde 'vriendelijk' is.
En jij?
 
Hoe communiceer jij als organisatie?
Als Social Media Content communiceer ik op een persoonlijke, actieve en enthousiaste manier. Want die past bij mijn persoon. Dat is mijn herkenbare stijl. Wanneer mensen mij contacteren, weten ze ook een beetje voor welke schrijfstijl ze kiezen. 
Een herkenbaar merk is een sterk merk!
Maar welk stemgeluid je ook laat horen en welke onderwerpen je ook behandeld: de manier waarop je dat doet, bepaalt in hoeverre de doelgroep die jij wil bereiken zich kan identificeren met je merk. 
Moet ik dan niet mijn tone of voice aanpassen aan je doelgroep?
Uiteraard. Maar het mag niet je grootste prioriteit zijn. In dit artikel van Frankwatching lees je waarom gewoon jezelf zijn dubbel zo belangrijk is.
Heb jij al eens nagedacht over jouw tone of voice? De moeite waard om verder in te duiken!
Voordeel 5:
Boost je netwerk - Meer bezoekers voor je website
1.png
Hoe verleid jij je publiek keer op keer naar die statische website van je?
Steeds opnieuw de hoop bij je bezoekers dat er iets nieuws te consumeren is. En altijd weer de teleurstelling. Wegklikken. Opnieuw een gemiste kans. 
Een website met een goede blog is echt een magneet voor bezoekers en klanten. Toch
wanneer jij je doelgroep consequent bedient met
nieuwe, relevante en hapklare content. 
Elke blogpost die jij publiceert en promoot, is een uitnodiging om je website te bezoeken. Om er steeds weer iets nieuws te ontdekken. Zo maak je bezoekers steeds een beetje meer enthousiast over je organisatie. Je merk blijft 'fris' en jij blijft 'top of mind'.
In the Social Spotlight
Plaats je blogpost niet alleen online op je webstek, promoot hem ook actief. Bijvoorbeeld via social media. Of via je wekelijkse nieuwsbrief. Iedere keer komt jouw naam op het netvlies van de ontvanger.
 
En ook hier is elke plaatsing opnieuw een uitnodiging. Deze keer om je blogpost te delen en om zo weer nieuwe bezoekers naar je website te loodsen. Zodra die nieuwe fans ook weer interactie hebben met je content verspreidt de olievlek zich verder.
Waarschijnlijk heb jij intussen al een trouwe fanbase opgebouwd op Facebook, Instagram of LinkedIn. Of ben je actief op Pinterest omdat het daar is waar jouw doelgroep aanwezig is.
Ben jij nog helemaal niet aanwezig op social media?
 
Wel, in dat geval wordt het de hoogste tijd ;-) 
 

man-smiling-with-magnet.png
Enthousiast geworden?
Check de 3 kant-en-klare blogpakketten van Social Media Content. Een vast aantal blogs voor een vast bedrag per maand. Heerlijk helder!
Of liever een all-in-pakket?
Ik vertaal jouw verhaal naar originele blogposts en plaats ze op je website. Nadien zet ik ze in the social spotlight op Facebook, Instagram, LinkedIn of Pinterest.
Wil je meer inspiratie en handige tips & tricks ontvangen om succes te boeken met je website, je social media en zakelijk bloggen?
 
Elke week plaatst Social Media Content hier een nieuwe blogpost. 
 
Elke week één mailtje in je mailbox met de nieuwste blogpost van Social Media Content?
Ontwerp%20zonder%20titel%20(63)_edited.p
Ontwerp%20zonder%20titel%20(63)_edited.p